Něco málo z bindování
Mnozí z vás si už určitě někdy řekli, že nejotravnější je nakupování zbraní atd.. A taky jste si určitě všimli, že někteří mají nakoupeno za pár sekund, kdežto vy jste si nakoupili teprve primární zbraň. Proto jsou zde bindy, jinými slovy předzadané funkce = bind. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bindování slouží k nastavení nějaké operace, která se provede po stisku určitého tlačítka. V CS si např. můžete po stisku klávesy "c" koupit M4A1 + Desert Eagle + všechny granáty + kevlarovou vestu. A tady se dočtete, jak na to. Normálně se binduje do souboru config.cfg (nachází se v X:/.../Steam/SteamApps/Váš_account/Counter-Strike(: Source)/cstrike/cfg/), takže jej otevřete a jdeme na věc (doporučuji zálohovat). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1) nakupovací |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trocha teorie Představte si, že máte zasadit strom na Vaší zahradě :). U této práce musíte také nejprve vykopat díru, dát do ní strom a vzápětí zahrnout hlínou. Podobné je to i tady. Abyste došli k určité položce, kterou chcete koupit, musíte nejprve zadat všechny příkazy, které k tomu vedou. Tzn., že když máte příkaz: ...buy; menuselect 1; menuselect 1; slot10..., tak program jede tímto způsobem: Otevře položku buy (standartní jako když vy zmáčknete "B"), hned nato přečte příkaz menuselect 1, což představuje položku Pistole, a hned nato menuselect 1, což je USP pistole. Samozřejmě pokud bind špatně napíšete, příkaz se vám zastaví na tom špatně napsaném bodu a to co jste měli dále správně se provede. Např. zadáte položku Kulomety a nato menuselect 5, které neexistuje, tudíž se bind nevykoná. Toto všechno probíhá během pár pikosekund, takže doufám, že si uvědomujete výhodu bundování. Základní pojmy: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Příklad: Bind koupení na klávesu "s": ak47 [4,1] + primární náboje [6] + zahlásili týmu o své koupi. Spravná forma: bind "Q" "buy;menuselect 4;menuselect 1;wait;slot10;buy;menuselect 6;wait;slot10;say_team ** STATUS : M4A1 / AK 47 **" |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TIP: Abyste nemuseli mít nabindovaných hafo tlačítek, nabindujte si nakoupení dvou zbraní na 1 tlačítko. Např: m4a1 a ak47 (u teroristů vám to koupí ak47 a u counter-teroristů m4a1) a takto i u dalších zbraní. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2) příkazový |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tento typ je jednodušší a slouží k tomu, abyste nemuseli složitě otevírat konzoli a vepisovat do ní příkazy. Stačí si nabindovat tlačítko... | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Příklad: bind "v" "xxx"
Na klávesu "c" nabindujeme příkaz sv_restartround 1 (pomocí say). bind "c" "sv_restartrond 1;wait;slot10;say;sv_restartround 1;wait;slot10;" TIP: Pokud hrajete na jednom pc CS více lidí a nechcete pořád zdlouhavě měnit jména a ovládání, naklonujte si soubor config.cfg (do složky cstrike), který si změňte k obrazu svému a pojmenujte jej jakkoliv (jen musí mít koncovku .cfg). Do config.cfg nabindujte: bind "tlačítko" "exec jméno_souboru.cfg". ve hře pak stačí jen zmáčknout tlačítko a máte nastavené ovládání, jméno, bindy... TIP 2: Také není špatné si ke každému příkazovému bindu nastavit message (příkaz say) a napsat tam, jaký jste použili příkaz. Je to dobré pro orientaci v tom, co jste (i omylem) zmáčkli. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3) chatovací |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tento typ slouží hlavně k taktickým hláškám typu: ,,Jsem pod palbou, potřebuji asistenci."(Asi tušíte, že v takové situaci by se vám dvakrát nevyplatilo to psát do konzole) takže budeme bindovat hlášky. bind "v" "say_team pojdte za mnou !" |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V CS jdou ovšem nabindovat i IN-GAME hlášky. To jsou radiové hlášky typu ,,Follow me". Pokud máte standartní nastavení klávesnice, tak je spustíte klávesou "Z" a poté si vyberete z meny. Ale mačkat x tlačítek, než se dostanete k hlášce, kterou chcete je zdlouhavé, proto je jednodušší si je nabindovat. Zde je menší seznam: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hlášky se bindují tak, že napíšete radio1, 2 nebo 3, pak menuselect a číslo hlášky. Např. "get in position" bude: bind "v" "radio2;menuselect 4;wait;slot10" |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Příklad: Na klávesu 1 nabinduji hlášku: "she is gonna blow!" a team chatem (say_team): Všichni padejte! Spravná forma: bind "1" "radio3;menuselect 7;wait;slot10;say_team Všichni padejte!" |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4) scriptovací |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Scripty fungují tak, že se nadefinuje nějaká funkce v autoexecu a ta se potom vyvolá v configu. Např. potřebuje nastavit rychlé přehození zbraně na primárku. V autoexecu si tuto funkci pojmenujete jak chcete a v configu napíšete za bind jenom jméno funkce. Při scriptech, jak už jste asi pochopili, se pracuje i se souborem autoexec.cfg, takže jej taky otevřete. Do autoexec.cfg: alias yy "xxx" Do config.cfg: bind "v" "yy" |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rychlé přehození na primárku tedy bude: do autoexecu: alias fast_primary "slot1;wait;+attack;wait;-attack" do configu: bind "v" "fast_primary" Pokud jste zde našli něco nejasného, napište adminům. |
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář